The Creepy Candy Coating Corollary
S3, E5: Sheldon enters a competition but is annoyed when he finds out that 'Star Trek' actor Wil Wheaton is participating because Wil cancelled his appearance at a sci-fi convention that Sheldon had attended as a child.