The World's Greatest Churches The Earliest Churches
S1, E1: Begin by considering what defines a church, encompassing both its religious uses and its functions as a place of assembly. Learn how the first churches came into being, based architecturally on the secular pagan "basilica." Study some of the best surviving basilica-type churches in Italy, noting their structural features and their remarkable mosaic decoration.