England: From the Fall of Rome to the Norman Conquest The Germanic Migrations to Britain
S1, E3: Generations of school children have learned about three primary invasions of Germanic people: the Angles, the Saxons, and the Jutes. Reflect on the accuracy of this narrative, and then see how varying sources as well as DNA and archaeological evidence paints a much more complex picture of Germanic migrations.