The Great Junks
S6, E6: When Marco Polo came to China at the end of the 13th century, he was especially impressed by the huge five-masted junks. Yet, those ships were only the forerunners of what would come two centuries later: the most exceptional fleet the world had ever seen until then. The emperor Chu Ti managed to have his people build an armada which contained 300 ships and 27000 sailors.