Anatomy of a Painting The Gynaecologist and the Slave
S1, E3: In this painting by the American Robert Thom, who is the man every figure is turning to? His name is James Marion Sims, an American gynaecologist acclaimed by his 19th century peers who used slave women for his medical experiments.