The Hybrid
S3, E2: Klaus puts in motion a plan that will give him even more power, with the unwilling participation of the werewolf Ray. Elena comes up with a new and dangerous idea to find Stefan, and Damon and Alaric reluctantly agree to help. Jeremy asks Matt for help as he tries to work out what the ghosts from his past want from him. Unaware that Caroline needs his help, Tyler has an emotional confrontation with his mother.