The Life and Teachings of Jesus
S1, E6: In approaching the historical Jesus, consider why the New Testament Gospels are the only useful early sources on his life, and study the criteria used by scholars for evaluating the Gospels as history. Then investigate Jesus's apocalyptic worldview, which envisioned the imminent end of history and a coming kingdom of God.