In the Footsteps of Van Gogh The Nuenen Period
S1, E4: What is it about the modest Protestant community of Nuenen that spurs Van Gogh to hit his stride in painting, and why does he leave his extensive body of work behind when he moves? This episode dives into how the perceived richness and nobility of simple peasant life inspired the artist.