The Physics Demonstration in the Sky
S1, E4: In the first of two episodes on motion in the heavens, investigate the connection between Isaac Newton's laws of motion and the earlier laws of planetary motion discovered empirically by Johannes Kepler. Find that Kepler's third law is the ideal method for measuring the mass of practically any phenomenon in astrophysics. Also, study the mathematics behind Kepler's second law.