The Role of the Nervous System in Movement
S1, E6: Begin to examine two of the primary divisions of the nervous system, the central and peripheral. Learn about the cranial nerves that govern functions in the head and neck and the spinal nerves that control skeletal muscles and receive sensations from the trunk and limbs.