The Round Table-Arthur in Wace and Layamon
S1, E6: Discover the contributions of the Anglo-Norman scribe Wace, who translated Geoffrey of Monmouth’s text into Old Northern French, and the English cleric Layamon, who created the first comprehensive account of Arthur in English. Compare how Wace advances the notion of courtly chivalry in the saga with Layamon’s more brutal portrayal of Arthur’s community.