Country Music by Ken Burns The Rub
S1, E1: After centuries of percolating in the American South, what was first called hillbilly music began to reach more people through the new technologies of phonographs and radio. The Carter Family, with their ballads and old hymns, and Jimmie Rodgers, with his combination of blues and yodelling, became its first big stars.