8 Days That Made Rome The Spartacus Revolt
S1, E2: In 73 BC, Spartacus broke out of gladiator school and started the most terrifying slave revolt in Rome's history. Bettany Hughes explores the importance and appalling reality of slavery in ancient Rome and how the revolt played a major role in shaping Rome's political future. She also reveals that not all of Spartacus's followers were slaves.