The Tiny Platelets
S3, E6: Every single day, our bone marrow produces up to 400 billion platelets. Why do we need them though? To find out, we will accompany a group of platelets on their way through the circulation. They take care that the blood stays liquid. There’s big danger when a threatening congestion in a blood vessel is discovered.