The Treasure Trap
S9, E18: Charlie, Dilys, Norman and James go treasure hunting with a map which used to belong to the Pontypandy pirate, Pete. When Norman hears the lighthouse's foghorn, he thinks it is the sound of the ghost pirate ship and runs off in a panic.