Unification, Pt. 1
S5, E7: Captain Picard is surprised to learn that the legendary Mr Spock has gone on an unauthorised mission to Romulus. As he tries to link Vulcan metal fragments recovered from a downed Ferengi ship with Spock's clandestine visit, Jean-Luc decides to follow the Vulcan statesman.