Vesta and the Asteroid Belt
S1, E4: Study fossil remains of the early solar system, preserved in the rocky debris of the asteroid belt between Mars and Jupiter. Focus on one of the largest asteroids, Vesta, viewing it close up via the Dawn spacecraft. Learn how pieces of Vesta have fallen to Earth as meteorites.