What Inspired the Fourth Lateran Council?
S1, E5: If you went back in time and asked anyone in 1215 what the most important event of the year was, most people in Europe would cite the Fourth Lateran Council. In this episode, Professor Armstrong surveys the history of Christianity and the events leading up to this pivotal ecclesiastical event.