Years That Changed History: 1215 What’s Really in the Magna Carta?
S1, E3: Continue your study of the Magna Carta by investigating some of its most interesting clauses. As you learned in the previous episode, the document was meant to appease a group of nobles, and the negotiated settlement is a delightful mix of grand pronouncements and specific requests - including that widows shall not be compelled to remarry.