S1, E3: Much of Rome’s geography, architecture, and artistic inscriptions suggest strong Etruscan influence. After discussing three Etruscan kings who ruled Rome, Professor Tuck reviews the evidence-particularly in some of the city’s prominent temples-that Rome was, in fact, largely founded as an Etruscan city.