Why Should We Trust Reason?
S1, E2: Hone your philosophical thinking by identifying the categories of fallacious reasoning that ensnare us all. Investigate examples of gut-thinking, confirmation bias, appealing to ignorance, the correlation fallacy, begging the question, and equivocation. Learn how to check your reasoning for flaws.