Your Nervous System, Hormones, and Behavior
S1, E5: Continue your study of the human hardware with a survey of the nervous system. Zoom in on neurons and explore the ways neurotransmitters connect your mind to your body. Then review a variety of neurochemicals and hormones that are responsible for everything from our mood to our body's growth and decline. Close with a study of stem cells.