99 Homes
Charismatic and ruthless businessman, Rick Carver (Michael Shannon: Man of Steel, The Iceman), is making a killing by repossessing homes - gaming the real estate market, Wall Street banks and the US government. When he evicts Dennis Nash (Andrew Garfield: Spiderman), a single father trying to care for his mother (Laura Dern) and young son, Nash becomes so desperate to provide for his family that he goes to work for Carver - the very man who evicted him in the first place... Directed by Ramin Bahrani (Man Push Cart, At Any Price) this tense riveting thriller boasts powerhouse performances from Michael Shannon and Andrew Garfield and flashes a light on the US housing crisis.