Aniara
Aniara is one of the many spaceships used for transporting Earth's fleeing population to their new home-planet Mars. But just as the ship leaves the soon-to-be destroyed Earth, it collides with space junk and is thrown off course. On the ship, MR (Emelie Jonsson) runs a room where a sentient computer allows humans to experience near-spiritual memories of home. As the ship drifts further into the endless void, more and more passengers begin to rely on MR's services to keep the growing insanity and lethal depression at bay as they realise they will never be able to return. In Aniara's inexorable journey towards destruction there is a warning that cannot be emphasised enough. There's only one Earth. It's time to take responsibility for our actions.