Antonello Venditti - AVO Session
Antonello Venditti (born 8 March 1949) is an Italian singer-songwriter who became famous in the 1970s for the social themes of his songs. Antonello Venditti was born in Rome, the son of Vincenzino Italo from Campolieto Molise, deputy-prefect in Rome. He studied piano in his youth and made his debut in the music world in the early 1970s at the Folkstudio of Rome, together with singers like Franc...