ARTE Reportage
Every year 400,000 people from Central America traverse Mexico, a journey of some 2500 kilometres, to try to pass into the USA illegally. The quickest way to get there is by hitching a ride on the roof of what the migrants have nicknamed ‘La Bestia’ (the beast), a freight train running through desert and jungle, right up to the US border.