Augustine
Paris, winter 1885. At the Pitié-Salpêtrière Hospital, Professor Charcot, studies a mysterious disease which he calls ‘Hysteria’. Home to thousands of women, almost catatonic, and run by a handful of doctors, isolated corridors of the hospital perfectly shadow the Professor’s hypnotic tests on his patients. Augustine, a 19 year old girl, is admitted to the hospital and soon becomes the Professor’s favourite subject; the star of his demonstrations of hypnosis. But from guinea pig, she soon evolves into something much more.