Barber - Adagio for Strings
Mexican conductor Carlos Miguel Prieto leads the Orquesta Sinfónica de Minería in a performance of Samuel Barber’s Adagio for Strings. Completed in 1936, Barber arranged the piece for string orchestra from the second movement of his String Quartet, Op. 11. Adagio for Strings is one of the most recognizable pieces of classical music. The work’s emotional weight has led to its frequent use in fil...