Behind The 1975’s Notes On a Conditional Form
“Let’s describe it as a desire to be outward followed by a fear of being seen”, The 1975’s Matty Healy tells Apple Music. “I think that is the conversation that happens in this record”. This short film finds Healy reflecting on his motivations and complexities as he and his bandmates reveal the ideas that fuelled their fourth album, Notes on a Conditional Form. It’s a unique and unguarded look at one of Britain’s most venturous bands.