Black Gold
Adapted from Hans Reusch's classic novel The Great Thirst, this epic adventure tells the story of the rivalry between two Arabian Emirs in the 1930s just as oil is being discovered, and the rise of a young, dynamic leader who unites the various tribes of the desert kingdoms. Starring Antonio Banderas (Desperado), Mark Strong (Body of Lies), Freida Pinto (Slumdog Millionaire) and more, this epic film from Jean-Jacques Annaud (The Name of the Rose) explores the heart of the Arabian Peninsula in a way not seen since David Lean's seminal Lawrence of Arabia some fifty years ago.