Chitrangada
Choreographer Rudra is staging a production of Rabindranath Tagore's dance drama based on a tale from the Mahabharata. Rudra then decides it's not only his mind that needs to be shaped according to his innermost desires, but his body too. Much to the chagrin of his father, he decides to have an operation and become a woman.