Comments - Away From Keyboard
In four concise chapters, Jannis Alexander Kiefer's short film, which is also being shown at interfilm, demonstrates how quickly digital anger and hatred can turn into real violence. Based on typical online discussions, the film traces the dynamics that arise in social networks when anonymity and peer pressure lead to disinhibition.