Hunger
Hunger follows life in the Maze Prison, Northern Ireland shortly before and during the infamous 1981 IRA hunger strike led by Bobby Sands. With an epic eye for detail, the film provides a timely exploration of the final act of desperation, when the human body is the last and ultimate resource for protest. Director Steve McQueen won the Camera d'Or at Cannes as well as prizes at the Venice, Toronto, Chicago and Sydney Film Festivals.