Il Postino
When exiled Cuban poet Pablo Neruda (Philippe Noiret) arrives on a tiny Italian isle, there's so much new mail that Mario (Massimo Troisi), an unemployed, uneducated layabout, is hired as a postman. His job is simply to deliver Neruda's daily mail. Mario soon becomes a student of the poet, learning the art of poetry to woo a local barmaid (Maria Grazia Cucinotta) and tell about the struggles of the working-class villagers. A firm friendship develops, and the postman turns into a changed man.