Into the Wind
Three years after having his right leg amputated above the knee, Terry Fox set out to raise funds for cancer research by running a marathon’s distance each day across Canada. In 143 days, he covered 3,339 miles, steadily capturing the heart of a nation with his marathon of hope and inspiring millions. Two-time NBA MVP, proud Canadian, and first-time filmmaker, Steve Nash, shares Fox’s incredible story of perseverance and hope.