Johann Sebastian Bach: Christmas Oratorio
Johann Sebastian Bach's most famous Christmas work has been recorded live at the Salle Henry Le Boeuf in the Palais des Beaux-Arts in Brussels. Who would have thought, three centuries ago, that all six cantatas, written by Bach for the services from Christmas to the Epiphany, would one day be performed as a single work presenting the Christmas story? Internationally-renowned Bach expert Philippe Herreweghe, who founded the Collegium Vocale in 1970, surrounded himself with superb soloists Dorothee Mields, Damien Guillon, Thomas Hobbs and Peter Kooij.