Lie with Me
In Olivier Peyon's powerfully emotional drama Lie with Me, the successful novelist Stéphane Belcourt (Guillaume de Tonquédec) returns to his hometown for the first time in decades as an ambassador for a famous cognac distillery. Once there, he is stunned to discover that one of the company's executives is Lucas (Victor Belmondo), the son of his first love Thomas. This triggers for Stéphane vivid memories of their passionate but secret adolescent affair, at a time when homosexuality was kept in the shadows. As Stéphane confronts the painful ghosts of the past, Lucas begins to understand his father's truth in this moving and superbly acted adaptation of Philippe Besson's acclaimed novel.