Pacific Capture
The signing of a new security deal between the Solomon Islands and China has raised alarm bells for some foreign policy experts, particularly in Australia and the United States. Among Solomon Islanders, there are anxious murmurings surrounding the potential establishment of a new military base. This film investigates how far Chinese influence is extending into the Solomon Islands.