Polytechnique
Based on true events that occurred on December 6, 1989 at Montreal’s Polytechnique school, the film documents that specific day through the eyes of two students, Valérie and jean François, whose lives were forever changed when a young man entered the school with one idea in mind; kill himself and take with him as many women as possible.