Rescued from Hell: The Story of Jota Cardona, The Redeemed Drug Baron
Jota Cardona grew up poor on the violent drug-ridden streets of Columbia. He was determined to ‘be somebody’, to make his mark. At fourteen he was street-dealing drugs. In his early twenty’s he was already a wealthy drug baron working alongside or competing against heavyweights Pablo Escobar and Griselda Blanco. But this story is not without its tragedy. From the accidental killing of his brother to his eventual incarceration Jota went from rags to riches and back to rags again. Jota takes us through his colorful and infamous life, and he holds nothing back. This compelling, cautionary story is a thrilling encounter with the dark elements of human nature, but it is also a story of rehabilitation and redemption. Jota lives today to tell the inspirational story, to warn of the dangers of drugs, of criminal life and to show that even the worst of us can find redemption.