Romeo and Juliet
With passionate choreography, spine-tingling swordsmanship, and a celebrated score by Sergei Prokofiev, San Francisco Ballet’s passionate retelling of the Bard’s greatest tragedy has packed houses around the world. Romeo & Juliet is one of the Company’s most popular and widely toured ballets and has been seen by more than 200,000 people since it premiered in 1994. Choreographed by Helgi Tomasson, with sets and costumes by Jens-Jacob Worsaae, lighting by Thomas Skelton and fight direction by Martino Pistone, this visually stunning production and the brilliant dancers of SF Ballet bring this powerful and touching tragedy – and Renaissance-era Verona – vividly to life.