Schubert - Die schöne Müllerin
German tenor Christoph Prégardien and German pianist Michael Gees perform Franz Schubert’s song cycle Die schöne Müllerin. This twenty-song cycle deals with a period in the life of a young journeyman miller, who falls in love with the miller’s daughter. Unfortunately he loses her to another man. In deep despair, the young man drowns himself in the brook. The performance was recorded at Musikfes...