Schumann - Carnaval, Op. 9
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. Schumann wrote Carnaval, Op. 9 in 1834–1835. It consists of 21 short pieces representing masked revelers at Carnival, a festival before Lent. Schumann gives musical expression to himself...