Tchaikovsky - The Nutcracker
Toulouse-based Ballet du Capitole performs Pyotr Ilyich Tchaikovsky's famous ballet The Nutcracker in a choreography by Kader Belarbi. The Nutcracker, an 1892 ballet in two acts which was originally choreographed by Marius Petipa and Lev Ivanov, is based on E. T. A. Hoffmann's story 'The Nutcracker and the Mouse King'. This performance was recorded at Théâtre du Capitole in Toulouse, France on ...