The Adjuster
Noah, an insurance adjuster specializing in house fires, takes his clients’ wellbeing so seriously he frequently sleeps with them to provide comfort. His wife, Hera, is a film censor who finds excitement in copying explicit scenes from the movies she is assigned to review. When their lives intersect with a rich couple obsessed with staging elaborate sexual fantasies their secretive lives of artifice and ardour slowly begin to unfold... Inspired by the real life fire that burnt down Egoyan’s own family home, this hypnotic, dream-like tale of passionate yet dislocated characters has been compared to the films of David Lynch. It is quintessential Egoyan and sees the director at his very best.