The Commune
Erik and Anna are an academic couple with a dream. Together with their daughter Freja, they set up a commune in Erik's huge villa in the upmarket district of Copenhagen. With the family in the centre of the story, we are invited into the dream of a real commune; we participate in the house meetings, dinners and parties. It is friendship, love and togetherness under one roof until an earth-shattering love affair puts the community and the commune to its greatest test yet. The Commune is a humorous, delicate but also a painful and touching portrait of an entire generation. The film turns into a gentle yet confrontational declaration of love for a generation of idealists and dreamers who have long since awakened to reality.