The King's Speech
Following the scandalous abdication of his brother King Edward VIII, Bertie (Colin Firth) who has suffered from a debilitating speech impediment all his life, is suddenly crowned King George VI of the United Kingdom. With his country on the brink of war and in desperate need of a leader, his wife Elizabeth (Helena Bonham Carter) seeks out the help of eccentric speech therapist, Lionel Logue (Geoffrey Rush). Based on the true story of King George VI, The King's Speech is the inspirational tale of one man's quest to find his voice.