The Pacifist
From visionary director Miklós Jancsó comes a stylish political drama starring screen icon Monica Vitti. While reporting on extremist youth, a journalist falls for a young radical (Pierre Clémenti) who has lost his nerve. Trapped between his violent cell and the law, he becomes a target. This visually stunning exploration of 1970s radicalism is a must-watch for fans of European arthouse cinema.