The Rainmaker
Under the spell of a wandering charlatan named Starbuck, a lonely ranch girl blossoms into full womanhood. Katharine Hepburn garnered an Oscar nomination as the "believably plain yet magnetically beautiful" tomboy rancher, with Burt Lancaster brilliantly cast in the role of the smooth-talking con man who sells his rainmaking "powers" to unsuspecting, drought-ridden Western towns. Playwright N. Richard Nash meticulously enlarges his hit Broadway play to the big screen without losing any of the earthy, gut-wrenching emotions or the sheer, hilarious fun. The result is a genuinely appealing and beautifully executed romance. A must-see for Hepburn fans!