The Spirit of '45
1945 was a pivotal year in British history. The unity that carried Britain through the war allied to the bitter memories of the inter-war years led to a vision of a better society. The spirit of the age was to be our brother’s and our sister’s keeper. Director Ken Loach has used film from Britain’s regional and national archives, alongside sound recordings and contemporary interviews to create a rich political and social narrative. The Spirit of ‘45 hopes to illuminate and celebrate a period of unprecedented community spirit in the UK, the impact of which endured for many years and which may yet be rediscovered today.